Autoservis
Autocomp

Akciové ponuky

Náhradné vozidlo zdarma

Odborné články a rady

História AutoComp

Kontakt

Hlavná
stránka

Odborné články a rady

Kontaktujte nás

Zopár informácií ohľadne servisu automatických prevodoviek.

Zopár informácií ohľadne servisu automatických prevodoviek.

Aj keď sa dnešné prevodovky tvária a výrobcovia automobilov tiež , že sa o ne netreba vôbec starať nie je to celkom tak. To je len dôsledok dnešného trendu znižovania servisných intervalov servisu a údržby. Automobil by mal fungovať 4-5 rokov a cca 140tis km v pohode s nízkymi servisnými nákladmi. Motor po 30-40 tis km (aj to je prehnané), prevodovka a ostatné agregáty bez údržby. Toto vyhovuje hlavne firmám s veľkým počtom automobilov v autoparku , bežný motorista si ale nebude kupovať auto každé tri štyri roky a nepristúpi na konzumnú hru výrobcov automobilov.

Aký motorový olej používať a kedy olej vymieňať

Kedy a prečo meniť olej v motore a vplyv kvality oleja

Vo všeobecnom povedomí automobilistov je dĺžka výmenného intervalu oleja väčšinou 15 000 km a viac. Mnohí tiež nevedia, že pri prevažujúcej prevádzke v mestskej aglomerácii je dobré výmenný interval skrátiť.

O kvalite motorového oleja rozhoduje iba výkonová špecifikácia a nič iného. Ani krajina výrobcu, ani viskozita oleja, ani syntetická alebo minerálna ropa. A navyše – kvalita oleja nemá vplyv na jeho výmenný interval. Ten určuje výrobca motora a súčasne určí minimálnu prípustnú kvalitu motorového oleja. Vyššia výkonová špecifikácia nepredĺži výmenný interval oleja. Výmenný interval je daný konštrukciou motora (napr. kvalitou spaľovania paliva a nie kvalitou oleja).

Čítať celý článok...

Renault Vel Satis: odstránenie hluku z rozvodov

Kedy a prečo meniť olej v motore a vplyv kvality oleja

Vlastním Renault Vel Satis, rok 2004 a motor 2,2 dci. Už keď som ho kúpil, mal 120 000 km a motor rachotal na voľnobeh.

Čítať celý článok...

Naše rady motoristom

Ak máte vozidlo s dvojhmotným zotrvačníkom (po roku 2002 a vyššie) nenechávajte, ak parkujete z kopca, alebo do kopca, zaradenú rýchlosť bez ručnej brzdy. Uvoľnenie zotrvačníka prebieha takto: zaparkujete a stojíte na brzde a spojke, motor beží, zatiahnite ručnú brzdu, vypnite motor, pustite nožnú brzdu a až na koniec spojku. A teraz sa nám hmotnosť vozidla neprenáša cez pružiny zotrvačníka na motor. Zotrvačník vydrží dlhšie: neunavia sa pružné elementy zotrvačníka.

Autoservis Autocomp s.r.o.
Kaukazská 47
851 01 Bratislava

Mob.:
00421 / 903 449 271
00421 / 905 335 373

E-mail:
autoservis@autocomp.sk

Copyright © 2016 autocomp.sk. Všetky práva vyhradené.