Autoservis
Autocomp

Akciové ponuky

Náhradné vozidlo zdarma

Odborné články a rady

História AutoComp

Kontakt

Hlavná
stránka

Odborné články a rady

Renault Vel Satis: odstránenie hluku z rozvodov

Vlastním Renault Vel Satis, rok 2004 a motor 2,2 dci. Už keď som ho kúpil, mal 120 000 km a motor rachotal na voľnobeh.


Vykonal som na ňom servis a opravy: vymenil som intercoller, ktorý bol nafúknutý (konštrukčná chyba), rozvody, brzdy a oleje.


Pri odstraňovaní hluku som postupoval nasledovne:

   Dal som skontrolovať vstrekovače: jeden sme vymenili, bol už slabší, ale ostatné v poriadku.

   Vymenil som remenicu na kľuke, napínák drážkového remeňa s remeňom, a nič.

   Vymontoval som motor a rozobral rozvody a potom kolesá.

   Nechal som stočiť na sústruhu ozubené koleso vodného čerpadla a bolo ticho.


Len demontáž a montáž motora asi nezvládnete bez patričného vybavenia (pozri fotografie nižšie).

Upozornenie: v manuáli je chyba, referenčná značka na ozubenom kolese vysokotlakového čerpadla musí byť pri zablokovanom motore a vačke na hornú úvrať, t.j. motor je v základnom nastavení, tak referenčná značka – náliatok smeruje dolu nie hore ako je v dialogise! Alebo si pred rozobratím kolies pozrite, ako má stáť a označte si to. Ona potvorka určuje riadiacej jednotke, kedy je prvý valec. Na obrázku pozícia 1. značka 2. na značku 3.

Tieto motory majú problémy s mazaním, nalial som tam olej 10W/40 a mením ho po max. 10 000 km a SLICK50 k tomu.

Tak sme zistili ako je to s rozvodom,/bol som z toho chvíľu na kocku/, manual je v poriadku , nejaký odborníci pred nami zložili motor s posunutým časovaím o 180° tj prehodené vstrekovanie 1 zo 4tým a 2 s 3tím.

Šuster drž sa svojho kopyta!!

Kontaktujte nás

Späť

Autoservis Autocomp s.r.o.
Kaukazská 47
851 01 Bratislava

Mob.:
00421 / 903 449 271
00421 / 905 335 373

E-mail:
autoservis@autocomp.sk

Copyright © 2016 autocomp.sk. Všetky práva vyhradené.