Tá nešťastná výmena oleja v automatickej prevodovke . Stále nás zákazníci kontaktujú s otázkou meniť alebo nemeniť, jasné že meniť ! Všetko čo sa točí musíme mazať , ináč nám to zakape. Olej v automatoch , a to je jedno akých ,degraduje tepelne a oterom zo spojok a kovových súčiastok ktoré sa v prevodovke pohybujú. A verte že ich je tam dosť. Len taká vydratá a poškodená mechatronika vyjde určite viac ako 1000€. Mechatronika Stronik od Audi až 2 500€ bez dph a výmeny. Treba dodržiavať tieto zásady . Pri prevodovkách CVT ktoré sú na kvalitu oleja najcitlivejšie , hlavne reťaz púšťa dosť kovového oteru. V týchto prevodovkách treba olej meniť takto.
V CVT od Audi je už interval na stavený na 30 tisíc km. !!!! V ostatných CVT doporučujeme meniť pri 60 tisíc km.
U DSG a Stronik prevodoviek je interval pri 60 tisíc km.U štandartných klasických mokrých automatických prevodovkách s hydromeničom sú intervaly podľa toho v akej prevádzke sa tieto používajú.
Ťažká prevádzka znamená : krátke trasy a prevádzka hlavne v meste, to je enormná záťaž na prevodovku. Je to 60 tisíc km.
Stredne ťažká prevádzka : Zmiešaná prevádzka mesto a diaľnica, alebo mimo mesto je interval odporúčaný na 90 Tisíc km.
Ľahká prevádzka je jazda hlavne po diaľnici , takých je na slovensku poskrovne, tam je interval pri 120 tisíc km.
A klasické manuálne prevodovky majú odporúčaný interval medzi 150 – 180 tisíc km.
Výmena oleja v prevodovke pozostáva z výmeny oleja s filtrom ,teda ak to konštrukcia prevodovky umožňuje.
Nie vždy sa dá filter vymeniť , často sa nachádza vo vnútri prevodovky a demontovať ho znamená prevodovku demontovať a rozpoliť.
Samozrejmosťou je nás ponuka aj preplachu automatickej prevodovky , ak to bude potrebné.
Používame zariadenie ATF 6000.